“Adapun kebahagiaan ilmu, maka hal itu tidak dapat kamu rasakan kecuali dengan cara mengerahkan segenap kemampuan, keseriusan dalam belajar, dan niat yang benar"-Ibnu Qayyim.

Wednesday, December 14, 2011

Hati berlubang??

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim

Alhamdulilah...akhirnya dpt juga mengupdate blog hari ini setelah sekian lama sepi...huhu...kuiz, assigmen, repot, presentation yg berderet-deret melekangkn masa utk mengupdate blog lg. Hari ini nk mencoret sedikit ttg emosi. Asbabnya hari ini ada presentation CP/PT bersama madam Azrin....FUUUh...dari group 1st sampai group last mmg ada je masalahnya. Kena marah dah jadi penyeri presentation tadi..penyeri yg tak berapa berseri...huhu...buat semua 3rd year khususnya, kuatkan hati & semangat anda. PErjalanan kita masih jauh n jauh lagi. Jangan terlalu terbawa-bawa dgn emosi apabila sedikit dimarahi & ditinggikan suara. Anggaplah semua ini guru utk menjadikan kita lbh kuat & hebat!!! Tundukkan hati & rendahkan diri dlm menuntut ilmu, maka anda akan dpt menikmati setiap pahit manis kehidupan ini.

sekian dari seniour mu....muah!!! ^__^

1 comment:

  1. Salam.
    Anak....
    Buah yang manis, enak & lazat lumrahnya dikeluarkan dari pohon yang menerima baja yang kelat, pahit malah busuk.
    Begitulah.... untuk meraih Ilmu yang dengannya keni'matan & manfaat yang tak ternilai itu, datangnya bersama keperitan, susah payah, rintangan yang bukan kepalang, sesuai dengan nilainya ilmu berkenaan..
    Bersabar & tabahlah lah.
    Berusaha, berdoa dan bertawakkal, kejayaan insyAllah milik anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...